“Rebranding” Psychiatrie

Rebranding

Rebranding

Berichten over tekorten aan psychiaters komen regelmatig in het nieuws waarbij steeds de discussie optreed of dit nu wel klopt of niet, of dit inhoudt dat er een crisis aankomt of zich reeds afspeelt, enzovoort. In the British Journal of Psychiatry werd een nieuwe creatieve insteek uitgeprobeerd door de samenwerking van twee psychiaters (Jim Crabb en Neil Masson) met een bekroond marketing-specialist (Lee Barber): Wat als we marketing technieken gebruiken om psychiatrie opnieuw “in de markt” te zetten om problemen met rekrutering, maatschappelijke invloed en arts-patiënt contacten te verbeteren?

Onze #Proud2bPsy kernleden hebben hierop gereageerd met de hoop dat een “rebranding” niet alleen een betere rekrutering tot stand zou kunnen brengen maar ook een nieuwe begeestering van de huidige psychiaters (lees verder hier)

 

 

Hieronder alvast enkele teasers van het originele artikel:

Het “mantra” van psychiaters:
“Psychiatrists are doctors who feel with their mind and think with their soul. They are just as comfortable with poetry as pathology. They see the person as whole. Psychiatrists understand the connection between the mind, the body and the soul. They are doctors who want to make a radical and transformational difference to the whole life of their patients. Psychiatrists are people who have the rare ability to treat the person, not the problem. Psychiatrists save lives.”

 

Inspiratie van L’Oreal (‘want jij bent het waard’ 😉 ):
Loreal full

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang wekelijks een update over de nieuwste artikelen van De jonge psychiater

Gerelateerde artikelen
Opmerking
Opmerking
Hoe zou je deze pagina willen beoordelen?
Heb je een opbouwende opmerking?
Volgende
Laat je e-mailadres achter als we contact met je mogen opnemen over je feedback
Terug
Inzenden
Bedankt voor het achterlaten van je opmerking!